Det går fortfarande att bli hetast i Almedalen

Idag kom nyheten att PR-byrån Westanders lägger ner utmärkelsen Hetast i Almedalen samt sitt mycket populära mingel. Tråkigt, tycker vi på Makthavare som förra året hyllade deras insats till ett öppnare samtalsklimat i Almedalen.

Men förtrösta inte. Det går fortfarande att bli hetast i Almedalen.

I år kommer Makthavare att utse årets Almedarling! En Almedarling är en person, organisation eller ett fenomen som på ett storartat sätt når ut i bruset i Almedalen. Från och med en vecka innan Almedalen kan vem som helst nominera sina favoriter. Priset kommer delas ut under Almedalsveckan i samband med ett seminarium om Almedalsveckans betydelse inför valåret.

Syftet med Almedarling-priset är att lyfta de viktiga aktörer som gör Almedalsveckan till vad den är idag.

Trackbacks

  1. [...] En annan viktig komponent i PR-byrån Westanders medverkan i Almedalen har tidigare varit utdelandet av priset Hetast i Almedalen som gått till organisationer och personer som med små resurser fått ett stort genomslag i Almedalen. Westanders meddelar nu att man i fortsättningen inte kommer att dela ut detta pris. Samtidigt kan vi på Makthavare.se meddela att vi från och med i år, valåret 2018, kommer att dela ut pris till Årets Almedarling. Läs mer om satsningen på Årets Almedarling här: Det går fortfarande att bli hetast i Almedalen. [...]