Succé-appen är här för att stanna

Förra året gjorde den succé. Makthavare.se höll till och med ett mingel tillsammans med Miltton Labs för att fira den. I år är den tillbaka, mer populär än någonsin, Mingla-appen.

De flesta vet att Almedalsveckan är en vecka där mingel är en helt central aktivitet. Inte bara därför att det är roligt och trevligt utan också för att det är viktigt. Att knyta nya kontakter är en av de grundläggande idéerna med att åka till Almedalsveckan. Miltton Labs skrev historia i Almedalen 2016. De revolutionerade minglandet med sin app, Mingla. I år har de expanderat tjänsten och gjorde succé även på Folkmödet i Danmark. Man kommer även att lansera tjänsten på Arvamusfestivalen i Estland och SuomiAreena i Finland.

I år har Mingla-appen redan 7 500 användare och av dem finns cirka 5000 i Sverige.

Det är fint att få jobba med en tjänst som säljer sig själv. Folk gillar att swipa. Det är enkelt och beroendeframkallande, vilket vi ser på att man i genomsnitt använder Mingla tio minuter åt gången

konstaterar Mingla-appens egen pappa Martin Borgs från Miltton Labs.

Förra året höll Makthavare.se och Miltton Labs en fest tillsammans för att fira framgången med Mingla-appen. Det blev en uppskattad och lyckad kväll där vi bjöd på pizza, Almedalsdrinkar och minglade både fysiskt och i appen. I år gör den comeback, starkare än någonsin och Martin Borgs avslöjar också att han har planer på att ge appen fler funktioner inför Almedalsveckan 2018.

I Mingla-appen har man chansen att matcha med tuffa personer som ska till Almedalen och som man i annat fall troligen inte hade vågat gå fram till på ett mingel. Appen är ett fantastiskt sätt att öppna dörrar och vi i redaktionen på Makthavare.se gillar den skarpt!

Appen finns tillgänglig där du laddar ner appar.

Läs mer:
Årets succé: #maktmingla med Makthavare och Miltton Labs
Vilken app vinner minglarnas kärlek?
Ida Drougge: Årets mingel blev en app